لاله اتشین
تازه های جهان

 

کمتر از یک سال به برگزاری مسابقات المپیک 2012 لندن زمان باقی مانده است. احتمالا زمانی که این رویداد بزرگ ورزشی آغاز شود، انگلیسی‌ها که به واسطه آماده شدن برای این مسابقات در چند سال اخیر دچار تغییر و تحولات شگرف فناورانه‌ای شده‌اند، بهترین ورزشکاران این دوره از رقابت‌های المپیک خواهند بود، اما این یک احتمال است. آیا واقعا این‌گونه خواهد بود؟ حقیقت این است که سایر کشورهای جهان نیز با تکیه بر تازه‌ترین فناوری‌های روز دنیا که برخی از آنها ارتباط تنگاتنگی با بهبود رکوردهای ورزشی دارند خود را برای این مسابقات مهیا کرده‌اند.

 

شما رو به دیدن ادامه مطلب دعوت می کنم.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:جالب, :: 14:10
سعید تغیر

به جای خواندن مداوم درس‌ها به فکر تقویت تمرکز باشید

بیشتر ما آزمایش سوزاندن کاغذ به کمک ذره‌بین را انجام داده‌ایم. در این آزمایش اشعه‌های خورشید پس از عبور از ذره‌بین متمرکز می‌شوند و پس از مدت کوتاهی با ایجاد گرما کاغذ را می‌سوزانند.

این قدرت را می‌توان در قالب تمرکز‌ نیز تعریف کرد. قدرت تمرکز به توجه در فکر یا شیء خاصی، به طوری که تمامی حواس بدان جلب شده و هر چیز دیگری نادیده گرفته شود اطلاق می‌شود.

هنگامی که فکر و ذهن تمرکز پیدا می‌کند، انرژی ما برای انجام‌دادن کارها یا افکار دیگر پراکنده نمی‌شود، این مهارت (تمرکز) برای کسب انواع موفقیت‌ها از جمله در امتحانات ضروری است. تمرکز، کاربردها و فواید بسیاری دارد که از جمله آنها مهارت در مطالعه و درک سریع‌تر، بهبود حافظه، تمرکز بر انجام هر کار اعم از شغل، فعالیت‌های مختلف یا یک هدف موثر و مفید است. همچنین تمرکز برای گسترش قدرت‌های روحی و ذهنی بسیار مفید است و ابزار قدرتمندی برای استفاده موثر از تجسم خلاق محسوب می‌شود. اگر این توانایی توسعه پیدا کند، ذهن بسیار آسان‌تر از ما پیروی و اطاعت می‌کند و دیگر با افکار منفی و نگرانی‌های پوچ و بیهوده درگیر نمی‌شود. در چنین شرایطی بر ذهن خود مسلط می‌شویم و آرامش ذهن حقیقی را تجربه می‌کنیم. ناگفته پیداست که برای ایجاد این توانایی باید ذهن خود را آموزش دهیم.

شمارو به دیدن ادامه مطلب دعوت می کنم.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:دانستنی, :: 14:6
سعید تغیر

 

یکی از فواید مطالعه آتشفشان‌ها، پیش‌بینی فعالیت مجدد آتشفشان‌های خاموش یا نیمه‌فعال است. شاید این سوال که چگونه فعالیت مجدد آتشفشان‌های خاموش یا نیمه فعال پیش‌بینی می‌شوند، ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده باشد. اطلاع از زمان وقوع فوران، شدت احتمالی فوران و مکان‌های مورد تهدید به بسیاری از سوالات مرتبط با چگونگی پیش‌بینی وضعیت آتشفشان‌ها پاسخ می‌دهد.

در این میان‌گاهی خود آتشفشان به تنهایی آسیب‌رسان نیست ولی پدیده‌های ثانویه حاصل از آن مانند بسته‌شدن مسیر رودخانه توسط گدازه، شکستن دیواره سد نزدیک محل انفجار یا ایجاد سیل حاصل از ذوب برف‌ها و یخچال‌ها توسط گرمای آتشفشان خطرناک و مخرب هستند. خوشبختانه پیش‌بینی وقایع آتشفشانی از پیش‌بینی زمین‌لرزه‌ها آسان‌تر و با اطمینان بیشتری همراه است. البته برای این‌که بتوانیم درباره فعالیت یک آتشفشان اظهارنظر کنیم باید تمام عواملی را که به پیش‌بینی فعالیت آتشفشان کمک می‌کند، جمع‌آوری و برای آن آتشفشان یک پرونده و شناسنامه تشکیل بدهیم. به این ترتیب می‌توانیم تمام تغییرات آتشفشان را بررسی و ثبت کنیم.

 

شمارو به دیدن ادامه مطلب دعوت می کنم.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:دانستنی, :: 14:1
سعید تغیر

شکار لحظه ها

شکار لحظه ها

شمارو به دیدن ادامه مطلب دعوت میکنم.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:جالب, :: 13:56
سعید تغیر

توضیح:

بزرگ‌ترين كشتي سياحتي جهان در شهر توركو فنلاند به آب افتاد. سفارش ساخت اين كشتي از سوي شركت بين‌المللي رويال كارائيب بود. اين شركت بين‌المللي تاكنون 11 كشتي عظيم و ركوردشكن ساخته است. كشتي مذكور واحه دريا يا oasis of the seas نام دارد و ارزش آن بالغ بر 900 ميليون يورو بوده است. اين كشتي همچون يك شهر است و داراي مراكز تفريحي، پارك، سينما، سالن‌هاي ورزشي و رستوران‌هاي متعدد است.

اين كشتي 360 متر درازا و 65 متر پهنا و 72 متر بلندي دارد و گنجايش جابه‌جايي بيش از 6200 مسافر به همراه 2150 خدمه را داراست. اين كشتي مانند يك شهر كوچك شناور در درياست كه نام واحه را بر آن نهاده‌اند.

 

 
 

برای دیدن عکس های این کشتی به ادامه مطلب بروید.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:دانستنی, :: 13:24
سعید تغیر
درباره وبلاگ


هر وقت توی زندگی به یه در بزرگ رسیدی که روش یه قفل بزرگ بود نترس و نا امید نشو.چون اگه قرار بود باز نشه جاش یه دیوار میذاشتن.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لاله اتشین و آدرس fiery-tulips.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 6933
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1